الأربعاء، 4 مارس 2009

للستات وبس نظام غذائى لمدة 7 ايام


ثلاث أيام
الافطار : 2 بيضة مسلوقة +كوب شاى بدون سكر أولبن
الغذاء : 3 قطع لحم أحمر مسلوق أو مشوى + ثمرة فاكهة +سلطة خضراء
العشاء : كوب زبادى منزوع الدسم + ربع رغيف


ثلاث أيام

الافطار : قطعة جبن قريش +كوب شاى دون سكر أو لبن + سلطة بدون طماطم
الغذاء : 3 سمكات مشويات + سلطة خضراء + ربع رغيف بلدى
العشاء : كوب عصير بدون سكر أو لبن أو ثمرة فاكهة

اليوم السابع

عصائر فريش بدون سكر او فاكهة أى كمية

ملحوسة

يمكن اضافة سلطة خضراء بدون طماطم طوال اليوم يعنى عيشوا فى دور ارنب او سلحفاة
ونتقابل بعد ما نخس
بس قولوا يا رب

هناك 12 تعليقًا:

بنوتة يقول...

السلام عليكم
أشكرك جدا على النظام الغذائي وربنا يسهل
تحياتى ليكى

dodda يقول...

طبعا الرجيم ده بمناسبة المشيك والهريسه اللى لسه جاينلى من دمياط

انا النهارده مكلتش عيرهم اى حاجه مش فى رجيم الصنف الواحد؟؟؟
عموما المره دى انا حبدأ الرجيم ده معاكوا والله المستعان

أميرة يقول...

سؤال رذل الله يسترك دنيا و اخرة

ربع الرغيف اللي مع الزبادي دا اعمل بيه ايه !!!

مركبة و اسيبها تسرح فوق الزبادي ولا اقلبه فيه ولا اتعامل معاه كاكل البط :)

استفسار والله مش تكسير مقاديف :)

اصله استفزني اوي مش راكب علي بعضه

يارب يحققلك كل اللي بتتمنيه :)

بالتوفيق

dreem يقول...

بنوتة
وعليكم السلام والعفو يا اوختشى على ايه ,, وياللا ابتدى وشدى حيلك
تحياتى





dodda
ايون وياريت تبعتيلى هريسة ,, مش بحب المشبك ههههههه
ياللا بجد ابتدى وبلا هريسة بلا مشبك خلينا نبقى غزلان





أليس فى بلاد العجايب
بصى يا اوختشى
انا اصلا ما بحبش الذبادى فبالتالى ما باكلوش ممكن تستعيضى عنه بشريحة شيدر او كباية لبن وتفتى العيش فاللبن واهو تعملى فيها عيلة صغيرة ههههههههههههه
انما لو قلبتيه مركب وحطيتيه فالزبادى فاعتقد انك هتغرقى
لكى مثل ما دعوتى يا اليس
تحياتى

mahasen saber يقول...

انا اؤؤيد هذا البوست بشده انا طولى 166 ووزنى 70 كيلو ويزيد ههههههههههههه

لا لا مش محتاجه رجيم بسمحتاجه اضبط الاكل اليى غالبا مكوناته قهوه بس

dreem يقول...

محاسن
هو انتى ما تعرفيش ان القهوة ومشتقاتها بتزيد الوزن !

أميرة يقول...

" تفتي العيش في اللبن "


كده هتحول من انثي انسان لانثي بطة او وزة هههههههه

بلاها خالص ارحم ... علي فكرة اساسا اساسا انا مش باكل 3 وجبات ولو يعني يوم قلنا انه ظبط معايا يبقوا وجبتين و من غير فطار-ومن زعيق بردة كفاية سيف بيزعقلي عليه :)

إلا هو كل المدونات مفيهمش حد بيعدي ال170-175 سم ؟؟ ولا انا موهومة بكده؟

علي فكرة الشاي الاخضر ابن ناس جدا وبيريح المعدة اوي
والاحلي اللي معاه نعناع :) ومن غير سكر طعمه حلو بردة :)

dreem يقول...

أليس فى بلاد العجايب
اهو كله تزغيط ههه
بصى انا مش بحب طعم الشاى الاخضر ولو انى بشربه غصبن عنى !
أما عن موضوع الفطار واللى امى دايما تقولى انه وجبة اساسية فأنا ما بفطرش ههههه يعنى مش هزعقلك يا ستى وكفاية عليكى زعيق جوزك ربنا يشفيه
تحياتى

أميرة يقول...

ياااادي الفطار اللي الكل بتخانق عليه :(

علي فكرة الشاي الاخضر اللي بالنعناع طعمه مختلف تماما عنه من غير نعناع .. مضيع مرارته خالص :) جربي بتاع العروسة احلي من ليبتون :)

dreem يقول...

أليس
حااااااااضر ,, ما اتحرمش منك يا جميلة

حاسوباتيه يقول...

ياااااااااااااااااارب اخس ياااااااااااارب وابقى رشيقه

dreem يقول...

حاسوباتيه
ان شاء الله هتخسى
شوفى هى الحكاية نفسية بداية يعنى .. يعنى انتى كلمى جسمك انا مش عارفة انتى هتفهمينى ولا لا !
انا مش بعرف اعبر هههههههه
بس تفائلى هه
سلاموز